06.09.16

06.09.16

29.08.16

OZZY OSBOURNE - Black Rain

OZZY OSBOURNE - Black Rain

2007 Sony BMG

Silácké kytarové riffy, ohromující vyváženost, Ozzyho hromový hlas, potemnělá atmosféra pohlcující vleklý čas, destrukcí zmítané texty, emotivní vibrace Zakkovy kytarové hry. Toto všechno, co jsem zrovna vyjmenoval, se skrývá na novém studiovém kotouči nazvaném "Black Rain", který vystřelil do světa protřelý zpěvák a legenda temného rocku OZZY OSBOURNE (narozen jako John Michael Osbourne). Se svou kapelou přišel po dlouhých šesti letech s nástupcem alba "Down to Earth", které ve své době přineslo hity jako "Dreamer" či "Gets Me Through".

S potěšením mohu konstatovat, že po opakovaných pozorných posleších jsem došel k přesvědčení, že hudba na "Black Rain" absolutně kontaminuje Vaši mysl, rozleze se do všech závitů šedé kůry mozkové a prohloubí dotěrně pochybné myšlenky spalující lidskou mysl. Ozzy zapustil do alba pocity, které za tu dlouhou dobu šesti let postupně vstřebal z dění, které se ve světe kolem odehrává, a které na něm zanechalo nějakou stopu.

Skupina si na desce dala opravdu záležet a z poslechu je patrné, že všechny písně dozrávaly postupně jedna za druhou jako vínové hrozny, dokud nedosáhly své patřičné kvality a nevyrostly v plnoprávné dědice, kteří jsou hodni nosit Ozzyho jméno. Do produkce se spolu s Osbournem pustil také zvukový inženýr a skladatel Kevin Churko, který dříve spolupracoval s takovými jmény jako RINGO STARR, CELINE DION nebo THE CORRS. Těžko říct, jak moc Kevin zasahoval do skladatelského procesu, ale určité změny od předchozí desky jsou cítit. Ať už jde o uhlazenější zvuk, jemnější aranže a nebo další zvukové vychytávky, přes které si ovšem deska zachovává svoji drsnost. Stále je to ale ten samý Ozzy, který se skoro přes noc stal se svým debutovým "Blizzard of Ozz" jedním z nejprodávanějších zpěváků. Skutečnost, že mu opět sekunduje Zakk Wylde, který se podílel spolu s Ozzym a Kevinem hned na devíti písních, jenom podtrhuje kvalitu alba "Black Rain".

Obdivovatelé Zakkova riffování si přijdou na své u singlové "I Don't Wanna Stop" s pochodovým rytmickým bubnováním a stejně tak rytmickým zpěvem. O tom, že Ozzy vládne stále vynikající formou, přesvědčuje fanoušky v "The Almighty Dollar", kde s výrazným pokřikem prohlašuje: "When it's, all gone, gone, we can never go back" - "Až to všechno pomine, nikdy se nevrátíme zpět". Ve skladbě dostala výrazný prostor basová linka, která v první sloce majestátně doprovází vévodící hlas. Že je Ozzy nejen nestárnoucí rockový rebel, ale také bytost se srdcem anděla, dokazuje v baladické "Here for You" a nutno říct, že jeho jemné baladické věci stále mají své nenapodobitelné kouzlo. Na druhou stranu se na desce nacházejí momenty, které mi připadají jako mírně nouzové, prostě jenom, aby tam něco bylo, třeba jako úvod "Countdown's Begun", který tvoří také hlavní motiv skladby. Celá věc se potom ve středním tempu šine vpřed a nemohu se zbavit dojmu, že duše písně tkví pouze a jenom v dobré produkci a lahodném sólu v závěru.

Ať už si "Black Rain" najde své příznivce v řadách mladších nadšenců do OZZYHO OSBOURNA, pro které bude deska zajímavým počinem jak po zvukové stránce, tak i hudebně, anebo osloví i pamětníky, kteří sledují Ozzyho sólovou kariéru od "Blizzard of Ozz", nedá se kapele upřít, že stále umí pracovat s alchymií, která dodává jejich tvorbě punc originality a má i v dnešní době co nabídnout.

sestava: Ozzy Osbourne - zpěv, Zakk Wylde - kytara a klavír, Mike Bordin - bicí, Blasko - baskytara
produkce: Kevin Churko a Ozzy Osbourne
studio: The Music Machine